Περιστερά και Ιχθύς: Από τους αφρούς της θάλασσας των Κυθήρων αναδύθηκαν τα δύο ιερά σύμβολα της Αφροδίτης!

1) Σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησίοδου, η Αφροδίτη γεννήθηκε όταν ο Κρόνος απέκοψε τα γεννητικά όργανα του Πατέρα του, Ουρανού, και τα πέταξε στη θάλασσα των Κυθήρων. Από τον αφρό προήλθε η Θεά, εξ’ ού και το όνομά της. Αυτή η χωρίς μάνα Αφροδίτη, αντίστοιχη με τη «βασίλισσα του ουρανού» των σημιτικών λαών της Ανατολής, ανήκει στην πρώτη γενιά των Θεών, επομένως είναι παλαιότερη του Δία (!) και λατρευόταν με το επίθετο «Ουρανία» σε πολλά ιερά της στις ελληνικές πόλεις τουλάχιστον 2500 χρόνια πριν την έλευση του χριστιανισμού στον Ελληνικό Κόσμο.

Μια δεύτερη εκδοχή της Γέννησης της Αφροδίτης μάς παραδίδει ο Υγίνος (Θεογονία 197) σύμφωνα με τον οποίο ένα αυγό έπεσε στον Ευφράτη ποταμό. Αυτό το έβγαλαν ψάρια στη στεριά, το κλώσησαν περιστέρια και από εκεί, στον κατάλληλο χρόνο, ξεπετάχτηκε η Αφροδίτη. Γι’ αυτό και αποκλήθηκε και Συρία ή Συριακή θεά και οι Σύριοι δεν έτρωγαν Ψάρι και Περιστέρια θεωρώντας τα θεϊκά όντα. Έτσι Ιχθύς και Περιστέρι καθιερώθηκαν ως κεντρικά ιερά σύμβολα της Αφροδίτης.

2) Σχετικά με το περιστέρι ως κεντρικό ιερό σύμβολο στη λατρεία της Αφροδίτης, η ελληνική θεολογία μας παραδίδει επιπλέον τα εξής: Η Π ε ρ ι σ τ ε ρ ά (ο τόνος στο ά) ήταν Νύμφη στην ακολουθία της Αφροδίτης. Η μεταμόρφωσή της στο πτηνό περιστερά ( = περιστέρι) ήταν η συνέπεια ενός ερωτικού παιχνιδιού της Αφροδίτης και του Υιού της, Έρωτα, στο οποίο ακάλεστη προσέτρεξε η Νύμφη Περιστερά.

Την Περιστερά μεταμόρφωσε στο πτηνό περιστέρι ο Έρωτας επειδή βοήθησε την Αφροδίτη να τον νικήσει στο ερωτικό μεταξύ τους παιχνίδι. Έκτοτε, σύμφωνα με την Ελληνική θεολογία, η Αφροδίτη πήρε το πουλί υπό την προστασία της και αυτός ήταν ένας ακόμη λόγος που το περιστέρι καθιερώθηκε ως το κεντρικό σύμβολο της Αφροδίτης.

Λευκά περιστέρια σέρνουν το άρμα της Αφροδίτης στον ουρανό, ενώ η ίδια η Αφροδίτη ταυτίζεται στην ελληνική θεολογία με το κ ό κ κ ι ν ο περιστέρι. Ο Κλαύδιος Αιλιανός και ο Ανακρέων αναφέρουν σχετικά με το κόκκινο περιστέρι ότι σε όλη τη Σικελία για εννέα ημέρες όλα τα περιστέρια εξαφανίστηκαν, επειδή όλα έσερναν το Άρμα της Αφροδίτης για να περάσει από τη Λιβύη στη Σικελία. Αλλά εννέα μέρες αργότερα, από τις ακτές της Λιβύης έφτασε στην Τρινάκρια ένα περιστέρι κόκκινο σαν πυρκαγιά, όπως λέει ο Ανακρέων. Και ήταν η ίδια η Αφροδίτη , που ονομάζεται επίσης Purpurea, και πίσω της ήρθε το πλήθος των λευκών και μαύρων περιστεριών. Και κάπως έτσι το κ ό κ κ ι ν ο περιστέρι κατέληξε να συμβολίζει στον ρωμαιοκαθολικισμό το… αίμα του Ιησού που θυσιάστηκε για τη σωτηρία του ανθρώπου! [The meanings of the colors of the dove are: Red Dove – because Christ redeemed man with his blood (Dove Christian Symbol , catholic-saints. /catholic-symbols)].

Εξάλλου το ιερό σύμβολο της Αφροδίτης, το ερωτικό λευκό περιστέρι της Αφροδίτης, κατά τη χριστιανική μυθολογία συμβολίζει το ‘άγιο πνεύμα’ που, αφενός εμφανίστηκε με τη μορφή περιστεράς στην άμωμη σύλληψη της Παναγίας και — ακριβώς όπως συνέβη στην άμωμο σύλληψη του Θεού Άρη από τη Βασίλισσα Ήρα — με ένα απαλό άγγιγμα του άνθους Λείριο το Πάλλευκο ( = λευκός κρίνος) έμεινε έγκυος στον χριστιανικό μεσσία, αφετέρου δε, σύμφωνα πάντοτε με τη χριστιανική μυθολογία, η λευκή περιστερά εμφανίστηκε κατά τη βάπτιση του Ιησού· «Καταβαίνον ωσεί Περιστεράν» · «το Πνεύμα το Άγιο εν είδει Περιστεράς» κλπ.

Ως «ιερό πουλί της Αφροδίτης» τιμάται στην ελληνική θεολογία η περιστερά (και) εξαιτίας του φλογερού ερωτικού πάθους του πτηνού. Το περιστέρι υποδηλώνει τον ερωτισμό που συνδέεται με την Αφροδίτη και τον Έρωτα. «Έτσι η Αφροδίτη καθιέρωσε το περιστέρι σαν το ιερό της σύμβολο (Mythogr. Vat. 1.175, 2.3). Στην αγγειογραφία η Αφροδίτη εμφανίζεται με περιστέρια, ενώ η παρουσία τους υποδηλώνει ε ρ ω τ ι κ ή κατάσταση». [Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας: Μορφές και Θέματα της Αρχαίας Ελληνικής Μυθολογίας, Περιστερά ή περιστέρι, της Δήμητρας Μήττα]

Δεν είναι τυχαία το πτηνό περιστερά το κεντρικό ιερό σύμβολο της Αφροδίτης. Η περιστερά ( = περιστέρι) είναι η απόλυτη προσωποποίηση του έρωτα στο ζωικό βασίλειο επειδή ερωτοτροπεί ολημερίς καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο κατά την αναπαραγωγική περίοδο όπως συμβαίνει με τα άλλα πτηνά! Εξαντλούνται κυριολεκτικά τα περιστέρια από το πάθος τους: περνούν την ημέρα φιλώντας στο στόμα το ένα το άλλο, εξαντλούνται μεταξύ τους βυθίζοντας το ράμφος τους το ένα βαθιά μέσα στο στόμα του άλλου. Πλέκουν τις γλώσσες τους το ένα μέσα στο στόμα του άλλου και με δύναμη σπρώχνονται όπως φιλιούνται με πάθος, μέχρι ο λαιμός τους να γυρίσει ανάποδα από την δύναμη που ασκούν κατά τη διάρκεια των φλογερών φιλιών τους!

Επιπλέον, το πτηνό συμβολίζει την ερωτική πίστη. Ακόμη και μετά το θάνατο, το πτηνό ποτέ δε σμίγει με άλλο ταίρι. Το περιστέρι έτσι, επιλέχθηκε ως σύμβολο για την αγνή χηρεία. Είναι αλήθεια, ότι σε σπάνιες περιπτώσεις, όταν ένα θηλυκό περιστέρι είναι ύποπτο για μοιχεία, τα αρσενικά γίνονται επιθετικά, η λαλιά τους γεμάτη θρήνο και τα χτυπήματα του ράμφους τους είναι βίαια. Αλλά αμέσως μετά την αποκατάσταση της σχέσης, το αρσενικό επιζητά το θηλυκό και το κολακεύει με παθιασμένα φιλιά στο στόμα. Και αυτή η διαδοχή του πάθους, από την ακραία ζήλια στο φλογερό έρωτα, δίνει τη θέση του σε μια ανανεωμένη πίστη και αγάπη 💘, ενώ στη συνέχεια απολαμβάνουν τον έρωτα 💘 φιλώντας παθιασμένα το ένα το άλλο βαθιά μέσα στο στόμα 👄 συνεχώς σε κάθε εποχή του χρόνου.

Από το ‘άγιο πνεύμα’ που στο Ρωμαιοχριστιανισμό έχει τη μορφή τής — μεταμορφωμένης από τον Έρωτα νύμφης– Περιστεράς, η εκκλησία έχει υιοθετήσει το τελετουργικό ‘’φιλί της ειρήνης’’ (πχ στις θρησκευτικές εορτές όπως Χριστούγεννα , Πάσχα , στις ονομαστικές εορτές κλπ, οι Ρωμαίοι χριστιανοί φιλούν ο ένας τον άλλον). Το αυτό ισχύει και με την ανταλλαγή φιλιών κατά τον χαιρετισμό, ανεξαρτήτως μάλιστα φύλου… Πρόκειται για μεταφορά στη χριστιανική παράδοση και στις ανθρώπινες κοινωνικές σχέσεις του παθιασμένου ερωτικού φιλιού των περιστεριών! Ήταν η συνήθεια των Ρωμαίων να καλωσορίζουν και να χαιρετούν ο ένας τον άλλο με ένα ερωτικό φιλί 💋, επίσης μεταξύ ανδρών και γυναικών, που παραπέμπει ευθέως στο ‘άγιο πνεύμα’ με τη μορφή Περιστεράς. [με πληροφορίες από, the dove, monsalvat .no]

Εξάλλου ‘’Περιστερά’’ είναι η ελληνική λέξη για το πτηνό περιστέρι – ‘’Peristera is the Greek word for dove’’ (πηγή: Εστιατόριο Περιστερά en.: ’Peristera Restaurant’ New York City located at 347th 8th). Το ελληνικό όνομα ‘’Περιστερά’’ (από τη Νύμφη Περιστερά της Αφροδίτης) συναντούμε στο Ρωμαιοχριστιανισμό στα θεοφάνεια του Χριστού, στο ‘’Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε’’: «(…) καί τό Πνεύμα εν είδει Περιστεράς, εβεβαίου τού λόγου τό ασφαλές».

Η λατρεία της Αφροδίτης και της, μεταμορφωμένης σε πτηνό, αγαπημένης της νύμφης Περιστεράς τιμάται κατά την ελληνική θεολογία πάντοτε με θυμίαμα λ ι β α ν ι ο ύ. Ο Όμηρος (9ος-8ος αι. π.Χ.) αναφέρει την Αφροδίτη, ιδιαίτερα στην Ἰλιάδα (5.330-342, 347-362, 418-430, 454-459, 755-761), συγκεκριμένα αναφέρει (Ὀδ. 8.360-366) το Ιερό Τέμενος της Αφροδίτης στην Πάφο, με ένα Βωμό όπου έκαιγαν λιβάνι, εκεί όπου η Αφροδίτη πήρε το λουτρό της.

3) Παρά τη δημοφιλία τής θεολογίας του Υγίνου και των πληροφοριών που μας παραδίδει ο Όμηρος, σύμφωνα με τους οποίους η Αφροδίτη γεννήθηκε στην Κύπρο , τούτο δ ε ν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Χωρίς να θέλω να στεναχωρήσω τους κύπριους φίλους που διαβάζουν την ανάρτηση, η Αφροδίτη δ ε ν γεννήθηκε Κύπρο. Ούτε στη Συρία γεννήθηκε. Η Γέννηση της Αφροδίτης τοποθετείται γεωγραφικά στα Κύθηρα, όπως η Θεογονία του Ησίοδου βεβαιώνει. Αυτό μας υποδεικνύει και η ίδια η Θεά. Είναι το ίδιο το νησί, είναι τα Πανάγια Κύθηρα που κρύβουν το μυστικό της Γέννησης της Αφροδίτης!

Κάποτε η Γη, θέλοντας να εκδικηθεί τον άνδρα της τον Ουρανό –που δεν ήταν και η συμπαθέστερη των θεοτήτων- ζήτησε από τον γιο τους, τον Κρόνο, να σκοτώσει τον πατέρα του. Εκείνος έκανε κάτι πιο αποτρόπαιο: Έκοψε τα γεννητικά όργανα του Ουρανού και τα πέταξε στη θάλασσα των Κυθήρων. Έτσι προέκυψαν τα νησάκια Δραγονάρες στα ανατολικά των Κυθήρων.

Εκείνη την ώρα, γεννιόταν η Θεά Αφροδίτη στα Κύθηρα, αναδυόμενη σε ένα κοχύλι, το οποίο εξαιτίας των αφρών και των κυμάτων από την ρίψη των γεννητικών οργάνων του Ουρανού, έφτασε μέχρι την Κύπρο. Γι’ αυτό και η Αφροδίτη θεωρήθηκε ουράνια θεότητα και λατρεύτηκε ως προστάτιδα όχι μόνο στα Κύθηρα αλλά και στην Κύπρο.

Πράγματι. Η Αφροδίτη είναι ουράνια θεότητα γεννημένη από τους δύο Όρχεις του Ουρανού, δηλαδή γεννημένη από την Μικρή και την Μεγάλη Δραγονέρα, τα δύο μικροσκοπικά νησάκια στα ανατολικά της θάλασσας των Κυθήρων. Οι δύο Δραγονέρες είναι οι Όρχεις που ο Κρόνος απέκοψε από τον Ουρανό και έπεσαν στη θάλασσα των Κυθήρων.

Και επειδή η Αφροδίτη γεννήθηκε από την γονιμοποίηση του σπέρματος του Ουρανού από τους αποκομμένους όρχεις που έπεσαν στη θάλασσα των Κυθήρων, δηλαδή η Θεά γεννήθηκε στους αφρούς των Κυθήρων από την γονιμοποίηση της Μεγάλης και της Μικρής Δραγονέρας, που κατά την ελληνική θεολογία είναι οι αποκομμένοι Όρχεις του Ουρανού, γι’αυτό και τα δύο αυτά νησάκια πήραν το σ χ ή μ α των ιερών συμβόλων της Αφροδίτης! Η Μικρή Δραγονέρα είναι ο ΙΧΘΎΣ ! Και η Μεγάλη Δραγονέρα (περιστρεφόμενη κατά περίπου 180 μοίρες) σχηματίζει την ΠΕΡΙΣΤΕΡΆ !

Advertisements